2011. március 28., hétfő

Sunbonnet Sue - először

A nagy rohanásban sikerült végre lefotózni az ominózus neszeszert. Nos ilyen lett:
A tűzés külön kis projekt volt, mivel még nincs nagy gyakorlatom a stoppoló talp használatában (1x már csináltam :-), és a virágmintát is én szerkesztettem meg. Szép, szabályos, egyforma virágokat akartam. Ehhez először is meg kellett szerkesztenem papíron. Addig ügyeskedtem a körzővel és a ceruzával, míg elfogadható nem lett. Aztán jött a következő lépés: hogyan ügyeskedjem ezt fel az anyagomra? Na gyorsan fellapoztam a foltvarrós könyvemet (figyelem, ez itt most a reklám helye: The Quilter's Ultimate Visual Guide) és egy nagyon egyszerű módszerre akadtam. Fogtam egy üveglapot, ráraktam a virágmintát, arra az anyagomat, és az egészet megvilágítottam alulról. Utána már csak az indákat rajzoltam be szabadkézzel. Hát így lett nekem virágos tűzésem, amit a hímzőtalppal csináltam (Berni hímzőtalpa ugyanis átlátszó, így szépen láttam a vonalakat). 
A másik projekt a kicsi szőnyeg, amit leselejtezett pólókból horgolok. Itt látható félkész állapotban:
Meghorgolva a pólók jó masszív, nehéz szőnyeget eredményeznek. A feldarabolásukról itt is találhattok egy jó leírást. Én nem vágtam ilyen szélesekre a csíkokat, az enyémek max. 1,5 cm-esek. Ha elkészül, a fordulóknál lévő kis anyagfelesleget kell még finoman a visszájára húznom. De ha valakinek nincs kedve ehhez, az nyugodtan így is hagyhatja szerintem, mert végül is ez az ami: rongyszőnyeg!! :-)
Tervezem, hogy többet is fogok készíteni. A következő előtt majd elmegyek a turiba, és úgy tervezem, hogy előre kiválasztok magamnak egy színt. Na ennek a színnek próbálom majd megtalálni a különböző árnyalatait a turiban. Aztán jöhet a tervezés, a színek összeállítása. Most például a patchworkös watercolor technika jutott eszembe erről, de hát annyi a variációs lehetőség. És nemcsak csíkokat, hanem kis négyzeteket is lehet összehorgolni.....
A többi mütyürkéről még nem készült kép, de amint lehet pótolom azokat is!
További szép napot mindenkinek!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése